Het is niet langer de vraag óf jouw bedrijf gebruik gaat maken van the cloud, maar hooguit wanneer en in welke mate. Welke cloudoplossing en welke manier van gebruiken past het beste bij jouw bedrijf: SaaS, hosting, een hybride oplossing...
Onderzoeks- en adviesbureau Gartner definieert cloud computing als volgt: “Een manier van computing waar schaalbare en elastische IT gerelateerde capaciteiten worden geleverd als een service aan externe klanten via internet technologie.” Cloud computing bestaat dus uit de volgende 5 onderdelen: 1. IT...
De meeste handelsbedrijven hebben 3 grote uitdagingen: het vinden van nieuwe klanten het verbeteren van de service en vooral het verlagen van de kosten Volgens het ING rapport “Met innovatie naar een succesvolle toekomst voor de groothandel” spelen innovatie en...
De dienstverlening van het ISDN-netwerk stopt met ingang van 1 september 2019. Dit is van toepassing voor alle ISDN1/2 aansluitingen en PSTN. Het hele netwerk stopt bij KPN en ook alle andere aanbieders. Het goede nieuws is dat het goedkoper...
De cloud, inmiddels heeft iedereen er weleens over gehoord. Privé zitten we al in de cloud, maar zakelijk lopen we nog achter. Met name MKB-bedrijven. Hoe dat zo komt? Helaas wordt de cloud nog te vaak in nevelen van mythes...
U weet inmiddels dat ISDN binnenkort met pensioen gaat. Voor MKB-bedrijven betekent dit dat ze op zoek moeten gaan naar alternatieven, zoals overstappen naar cloud telefonie. Voor de meeste organisaties zijn er weinig argumenten tegen de cloud te bedenken. De...
Het aantal klanten dat nu nog ISDN heeft, wordt zo langzaamaan steeds kleiner. Waren er acht jaar geleden nog zeven miljoen ISDN- aansluitingen in Nederland, in 2016 waren dit al minder dan een miljoen. Het zijn voornamelijk MKB-bedrijven die nog...
Niemand houdt van onaangename verrassingen. Toch komt het regelmatig voor bij het MKB als ze met de telefoonrekening worden gepresenteerd. De kosten blijken hoger te zijn dan oorspronkelijk verwacht en men heeft moeite om grip te houden op de kosten....
In onze maatschappij moet tegenwoordig alles snel, sneller, snelst gaan. De klant is veeleisend en wil direct worden geholpen. Als een bedrijf telefonisch even niet bereikbaar is, haken we al snel af en proberen we het gewoon ergens anders. Wellicht...
Ondernemers doen er goed aan om de e-security van hun bedrijf op orde te hebben. De risico’s van wagenwijd openstaande virtuele voor- en achterdeuren zijn namelijk levensgroot. Nederlandse bedrijven en overheidsinstanties lopen jaarlijks circa 10 miljard euro schade op als...