4 redenen om over te stappen naar VoIP
- Geschreven door Voornaam Achternaam
Het is inmiddels 20 jaar geleden dat VoIP (Voice over IP) op de markt kwam. U mag er dus vanuit gaan dat er inmiddels een aardige case is opgebouwd waarin de voordelen van deze telefonie zijn bewezen. In deze blog hebben wij de belangrijkste vier redenen, waarom bedrijven overstappen naar VoIP telefonie, bij onze eigen klanten geïnventariseerd en voor u op een rij gezet.
Voordelig
Lagere kosten spelen bij de meeste mkb-organisaties de belangrijkste rol bij een overstap. Hoeveel een bedrijf met VoIP precies kan besparen is afhankelijk van het bestaande abonnement en het belgedrag. Maar de besparingen kunnen wel oplopen tot 70%. En doordat u belt via een onlinesysteem heeft u geen dure telefooncentrales meer nodig en dus ook geen duur onderhoudscontract.
Betrouwbaar
Het is een hardnekkig misverstand dat VoIP onbetrouwbaar is. Het is vaak een van de eerste vragen die klanten stellen als ze overwegen de overstap te maken. Maar met de juiste apparatuur, internetverbinding en configuratie is VoiP net zo betrouwbaar als traditionele telefonie. Door een back-up internetverbinding op te zetten zal uw bedrijf altijd bereikbaar zijn, wat een kostbaar gegeven is. Zelfs als de stroom uitvalt, kan er worden doorgeschakeld naar de mobiele telefoons van werknemers.
Werknemers zijn mobieler en productiever
Met VoIP telefonie zijn medewerkers altijd en overal goed bereikbaar. De klant verwacht dat tegenwoordig ook en bovendien vinden werknemers deze flexibiliteit zeer prettig. Het maakt daarbij immers niet uit of ze thuiswerken, op locatie bij een klant of in het buitenland. Ongeacht vanuit welke plek de gebruikers inloggen lijkt het alsof ze vanuit hun eigen kantoor communiceren. Hierdoor neemt de productiviteit van uw medewerkers direct toe.
Flexibiliteit bij het ondernemen
Een ander belangrijk voordeel die klanten naar voren brengen is de flexibiliteit die het biedt bij het ondernemen. Komen er medewerkers bij, dan kunnen nummers worden toegevoegd. Aan het aantal gebruikers geldt geen maximum. En omgekeerd: zijn er minder medewerkers (bijvoorbeeld omdat de seizoen drukte voorbij is) dan kunt u even gemakkelijk weer downgraden. En gaat u verhuizen (intern of extern) dan neemt u de telefoon gewoon mee naar een andere locatie. Met andere woorden, deze is niet gekoppeld aan een geografische plaats.
Vraag de Telecomscan aan
Mochten bovenstaande redenen u nog onvoldoende overtuigen om over te stappen, besef dan dat het ISDN-tijdperk ten einde komt. Het is niet de vraag of u gaat overstappen maar wanneer! Door vroegtijdig over te stappen, heeft u alle tijd en rust om te migreren naar een nieuwe telecomomgeving. U weet zeker dat u klaar bent voor de toekomst. Mocht u meer inzicht willen hebben in de voordelen die het voor uw bedrijf kan opleveren, vraag dan onze uitgebreide Telecomscan aan. Met deze extra verworven kennis kunt u snel en zonder problemen over te stappen op VoIP.