Cloud bellen vanaf nu begrijpelijk en bereikbaar

  • Geschreven door Victor Visser
Cloud bellen vanaf nu begrijpelijk en bereikbaar

Wanneer u uw telecommunicatie via de cloud laat verlopen, kunt u honderden euro’s per maand besparen, afhankelijk van het aantal gebruikers. Cloud bellen is flexibel, goedkoop en veilig! Maar hoe weet u nu waar u moet zijn?

Er zijn zoveel aanbieders en producten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Bij Trends vonden wij dit niet acceptabel. Wij vinden dat ondernemers zelf moeten kunnen bepalen wat goed voor ze is. En wij vinden ook dat je het recht hebt om goed geholpen te worden, niet alleen bij het maken van een keuze, maar ook tijdens de looptijd van je contract.

Daarom hebben wij Cloud Bellen gemaakt. Een onafhankelijk site waar je kunt leren wat de belangrijkste onderdelen zijn van telecommunicatie via de cloud, en welke aanbieders er actief zijn. Zodat je zelf weer in de drivers seat zit. En zodat je een centraal punt hebt waar je deze diensten in kunt kopen en waar je verzekerd bent van account management op maat en persoonlijke aandacht.

Het hart van telecommunicatie: De telefooncentrale

Aan de basis van effectieve telecommunicatie staat de telefooncentrale. Vroeger was dat een grote kast met allerlei printplaten en kabels, maar als je belt via de cloud is dat een combinatie van slimme software en hoogwaardige verbindingen. Toch zijn er nog heel veel bedrijven die zelf een fysieke telefooncentrale hebben. Niet meer zo’n grote ouderwetse kast, maar toch eigen, kostbare hardware. Zo’n dure telefooncentrale is normaal gesproken een investering die binnen een aantal jaar werd afgeschreven, maar het blijft een aardige uitgave zo in één keer. En daarna is er nog het onderhoud: een fluitje van een cent voor de leverancier van het apparaat, maar die rekening die er bij hoort, is minder prettig.

Flexibiliteit

En niet alleen de aanschaf en het onderhoud zijn financiële drempels als u de telefooncentrale fysiek in huis hebt gehaald. Want in goede tijden wilt u kunnen opschalen met bijvoorbeeld een aantal tijdelijke krachten die allen telefonisch bereikbaar moeten zijn. Kan uw telefooncentrale dat wel aan of kost het weer wat extra aan nieuwe hard- of software?

Het gereedschap van uw medewerkers: het telefoontoestel

Het hart van het systeem is weliswaar de centrale, maar het echte werk wordt gedaan met de telefoontoestellen. Uw sales-, marketing- en servicemedewerkers en alle ondersteunende afdelingen binnen uw bedrijf zijn ervan afhankelijk. Een toestel moet zijn afgestemd op de taak van de gebruiker, en je hebt voor elke medewerker die bereikbaar moet zijn een toestel nodig. En dan heb je ook nog de integratie met mobiele toestellen.

Op en afschalen met toestellen

Bij een telefooncentrale is schaalbaarheid een vraag, maar bij toestellen zeker ook. Wat doe je als je extra telefoontoestellen nodig hebt? Moet je doe aanschaffen? Plus nog dat iemand al die zaken moet installeren. Omgekeerd: als het even wat minder gaat, of de grootste drukte is voorbij, dan wilt u juist weer een stapje terug kunnen doen. Maar ja, u hebt al geïnvesteerd in die uitbreiding van de telefooncentrale en het aantal telefoontoestellen. Jammer van het geld.

Hoe het met cloud bellen anders kan

Kan het ook anders? Tegenwoordig wel. Met bellen vanuit de cloud om precies te zijn. De telefooncentrale bevindt zich niet meer bij binnen de bedrijfsmuren. Sterker nog: de telefooncentrale is geen kastje meer, maar het is software geworden. Geavanceerde software die op een computerserver draait. Iets waar grote organisaties al enkele jaren op vertrouwen. Met de opkomst van cloud computing is dit nu echter ook binnen handbereik van bedrijven gekomen die misschien op dit moment nog iets compacter zijn dan Philips, Shell of Unilever.

Met cloud telefonie hebt u geen aanschafkosten meer voor een telefooncentrale. U neemt namelijk een abonnement af voor het gebruik van de functionaliteit van een telefooncentrale die bij de cloud dienstverlener op een beveiligde server draait. Net als u al gewend was met mobiele telefonie: die telefooncentrale draait immers ook niet bij u in het bedrijf maar bevindt zich keurig op de servers van de operator. Aanschaf, onderhoud en upgrades: het zijn drie kostenposten die komen te vervallen. Wel zo prettig.

Schaalbaarheid is ingebouwd

Bellen vanuit de cloud biedt u nog een andere prettige ‘bijkomstigheid’: het stelt u in staat om flexibel te zijn. Zonder dat het u de financiële kop kost. Als er meer mensen (al dan niet tijdelijk) moeten kunnen bellen, dan neemt u per werkplek telefonie af. Dat wordt vervolgens maandelijks in rekening gebracht. Inzichtelijk en transparant. Wordt het wat rustiger? Dan vermindert u het aantal telefoniewerkplekken dat u afneemt. En dan daalt ook de rekening navenant. Net zo makkelijk.

Kosten vormen niet het enige voordeel van cloud telefonie. Al is het wel een prettig pluspunt. Bellen vanuit de cloud stelt u ook in staat om, al naar gelang, meer en geavanceerde mogelijkheden toe te voegen. Zonder dat u daar zelf hard- of software voor moet aanschaffen. Bijvoorbeeld door de integratie van vaste en mobiele telefonie, zodat de medewerkers via één nummer bereikbaar zijn. Ongeacht of zij zich in het bedrijf bevinden of onderweg zijn en op hun mobiele telefoon moeten vertrouwen. Cloud telefonie levert u de flexibiliteit en functionaliteit van een multinational. Maar dan zonder multinational-kosten. Dat dan weer wel.

Ook weer zelf aan het stuur zitten?

Wilt u ook weer zelf de controle hebben over uw telecommunicatie? Sluit dan aan bij ons initiatief en kijk op cloudbellen.com en neem weer zelf het heft in handen.

Scroll