MKB kan voortaan bellen als een multinational dankzij de cloud
- Geschreven door Voornaam Achternaam
Niemand houdt van onaangename verrassingen. Toch komt het regelmatig voor bij het MKB als ze met de telefoonrekening worden gepresenteerd. De kosten blijken hoger te zijn dan oorspronkelijk verwacht en men heeft moeite om grip te houden op de kosten. Maar het hoeft niet zo te zijn.
Dure telefooncentrale
Allereerst is er daar de telefooncentrale waar menig MKB-bedrijf nog op vertrouwt. Een investering die weliswaar binnen een paar jaar is afgeschreven, maar het blijft een aardige eenmalige uitgave. En dan is er nog het onderhoud van de centrale, waar ook weer een prijskaartje aanhangt.
Ook de flexibiliteit kan een probleem zijn. Wellicht zijn de feestdagen belangrijke omzetdagen en wil je tijdelijk kunnen opschalen met extra invalkrachten. De vraag is of je huidige telefooncentrale dat wel aan kan of kost het weer extra omdat je hiervoor nieuwe hard- of software nodig hebt? En wat dacht je van die extra telefoontoestellen? Ook die moet worden betaald. En dan nu de keerzijde, want wat doe je als het even wat minder gaat met de zaken, of als de grootste drukte voorbij is, dan wilt je juist weer een stap terug doen. Maar je hebt al geïnvesteerd in die uitbreiding van de telefooncentrale. Wat is nu eigenlijk de beste telefonie-oplossing?
Voordelig bellen dankzij de cloud
Het kan tegenwoordig ook anders en wel met bellen vanuit de cloud. De telefooncentrale is dan niet meer on premise, maar zit in de cloud. De telefooncentrale is geavanceerde software die op een computerserver draait. Dit is al zeer gebruikelijk in grote organisaties, en is nu ook bereikbaar voor het MKB. Hoe?
Met cloud telefonie zijn er geen aanschafkosten meer voor een telefooncentrale. Je neemt namelijk een abonnement af voor het gebruik van de functionaliteit van een telefooncentrale die bij de cloud dienstverlener op een beveiligde server draait. Aanschaf, onderhoud en upgrades: het zijn drie kostenposten die komen te vervallen. Wel zo voordelig!
Flexibel bellen dankzij de cloud
Bellen vanuit de cloud biedt nog andere voordelen. Het stelt je in staat om flexibel te zijn. Als er meer mensen (al dan niet tijdelijk) moeten bellen, dan neemt je per werkplek telefonie af. Daarvoor ontvang je dan maandelijks een factuur. Wordt het wat rustiger? Dan verminder je gewoon het aantal telefoniewerkplekken dat je afneemt. En daalt ook de maandelijkse rekening weer.
Vast en mobiele telefonie integratie dankzij de cloud
Er is nog een derde voordeel te benoemen. Met cloud bellen kun je ook meer en geavanceerde mogelijkheden toevoegen, zonder dat je daar zelf hard- of software voor moet aanschaffen. Denk bijvoorbeeld eens aan de integratie van vaste en mobiele telefonie. De medewerkers zijn dan via één nummer bereikbaar. Ongeacht of ze op kantoor of onderweg zijn. Dit vergroot de bereikbaarheid aanzienlijk en komt ten goede aan de klanttevredenheid.
Gratis e-book over cloud bellen
Wellicht wordt het tijd om de oude telefooncentrale de wacht aan te zetten. Stap over op cloud bellen, want cloud telefonie levert je de flexibiliteit en functionaliteit van een multinational. Maar dan wel zonder multinational-kosten.