Van maatregel naar regelmaat

  • Geschreven door Reinier Gunter
Van maatregel naar regelmaat

De overstap naar thuiswerken is niet zomaar gemaakt. In een korte tijd iedereen online en remote laten werken, vergt een goede voorbereiding. Die tijd had niet elk bedrijf toen de coronacrisis heel Nederland op slot zette. De werkruimte op kantoor werd ingeruild voor een thuiswerkplek. Daarmee werden ook de mogelijkheden en middelen op basis van cloud computing inzichtelijk, als kans voor bedrijven om de zakelijke ICT-infrastructuur te herzien.

Communicatie opstarten
Bedrijven hebben enerzijds te maken met medewerkers aan het werk krijgen en houden, zodat zij kunnen blijven presteren. Anderzijds speelt communicatie een grote rol bij het goed inrichten van de thuiswerkplek. Dat geldt zowel voor de interne communicatie, hoe collega’s onderling communiceren en samenwerken, en de communicatie naar buiten toe richting klanten en leveranciers. Voor medewerkers is het belangrijk om thuis een goede internetverbinding te hebben, verder ligt de verantwoordelijkheid van een optimale thuiswerkplek bij de werkgever. Een multichannel oplossing helpt bedrijven bij het inrichten hiervan. Bijkomend voordeel is het goed bereikbaar houden van de organisatie.

Bereikbaarheid op peil houden
Contact met klanten moet er altijd zijn en goed worden onderhouden. Als de bereikbaarheid minder wordt of op sommige momenten wegvalt, kan dit negatieve gevolgen hebben voor het klantcontact. Anno 2021 is een klantenservice op afstand zo ingericht en optimaal bereikbaar. Uw remote klant contact center vraagt om een multichannel oplossing. De technologie maakt het mogelijk om een complete klant contact center in de cloud te laten draaien: van inbound- en outbound telefonie, e-mail, chat en sms tot WhatsApp en zelfs social media. Alles overzichtelijk en geïntegreerd. Zodat uw bedrijf bereikbaar blijft in crisistijden, en uw medewerkers zich kunnen focussen op het klantcontact.

Realiseer optimale bereikbaarheid
Trends ICT Groep ondersteunt bedrijven bij het realiseren van optimale bereikbaarheid, van advies en implementatie tot onderhoud van multichannel oplossingen. Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Scroll