Wat zijn de voordelen van zakelijk VoIP? Want ISDN stopt!

  • Geschreven door Voornaam Achternaam
Wat zijn de voordelen van zakelijk VoIP? Want ISDN stopt!

Uit recent onderzoek blijkt dat zakelijke VoIP-telefonie de komende jaren met gemiddeld 30% per jaar groeit. Met de KPN- aankondiging van het uitfaseren van ISDN zal dit aantal alleen nog maar toenemen. Tijd om eens te kijken waarom ondernemers er massaal voor kiezen? Wat zijn de 5 belangrijkste voordelen van bellen via internet?

Kostenbesparing

ISDN is een relatief dure dienst en de overstap naar VoIP zal in vele gevallen een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Bellen via internet is namelijk veel goedkoper en levert gemiddeld 25% besparing op zakelijk belverkeer. En dat kan flink oplopen als je daarnaast ook veel internationaal belt. VoIP kent namelijk geen landsgrenzen en dus kun je gratis met je collega’s over de hele wereld bellen.

Nooit meer in gesprek

Met VoIP kun je een wachtrij functie in stellen. Hierdoor krijgt de beller geen in gesprek toon als de lijn bezet is maar een muziekje en een plaats- of tijdmelding (“u bent derde in de wachtrij of de wachttijd bedraagt 2 minuten”). Zodra de lijn weer vrij is, wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar een beschikbaar toestel.

Snel de juiste contactpersoon aan de lijn

Niets is zo vervelend als steeds doorgeschakeld te worden op zoek naar de juiste persoon binnen een organisatie. Met een VoIP telefooncentrale is het mogelijk om een keuzemenu in te stellen waarmee de beller zelf naar de juiste persoon wordt geleid.

Altijd bellen van en naar een nummer

Ook de tijd van verschillende nummers voor een en dezelfde persoon is voorbij. Voortaan kunt u bellen vanaf een vast nummer. Is uw medewerker onderweg dan wordt er automatisch doorgeschakeld naar zijn mobiel. En dat geldt andersom dus ook.

Klaar voor de toekomst

Een telefooncentrale zelf kopen en onderhouden is niet meer nodig. In plaats daarvan gebruik je een virtuele telefooncentrale. De onderneming beschikt altijd over de nieuwste software omdat de centrale zijn updates krijgt. Wat bedrijven ook aanspreekt is dat je enkel betaalt voor wat je nodig hebt: met VoIP is het heel makkelijk om het aantal abonnementen uit te breiden of in te krimpen.

Waarom nu al overstappen?

Waarom stoppen met iets dat nu nog voldoet aan uw verwachtingen? Het antwoord is simpel; ISDN komt ten einde en door nu over te stappen heeft u alle tijd en rust om te migreren naar een nieuwe telecomomgeving. U weet zeker dat u klaar bent voor de toekomst. En dat tegen lagere kosten, want door de hoge kosten die ISDN telefonie met zich meebrengen zal de overstap voor de meeste bedrijven direct een kostenbesparing opleveren.

Wilt u weten of u klaar bent voor de overstap naar VoIP?
Wij bieden u vrijblijvend een uitgebreide Telecomscan aan op locatie.

 

Gratis telecomscan

 

Scroll