Cloud ICT leidt tot meer efficiëntie bij een importeur

Henk Belanda is de directeur van een groot bedrijf dat maritieme onderdelen importeert. Met vele internationale leveranciers, gaat het werk altijd door, zelfs ‘s nachts. Vanwege de omvang van Henk’s bedrijf, begon het een steeds grotere uitdaging te worden om alle ICT-systemen te onderhouden en al zijn medewerkers van de juiste informatie te voorzien.

De ICT uitdagingen van een groeiend internationaal bedrijf

De medewerkers van Henk werken overal ter wereld. Het kwam regelmatig voor dat een accountmanager in het buitenland informatie nodig had van een administratief medewerker in Nederland. Doordat beiden zich in een andere tijdzone bevinden, kwam het vaker dan eens voor dat er bijna een etmaal overheen ging voordat de accountmanager die gevraagde informatie ontving en ermee aan de slag kon. De informatie was aanwezig, maar niet bij de juiste persoon.

“Geen poespas voor mijn bedrijf: ik wil het gewoon goed geregeld hebben. Omdat we internationaal handelen gaat bij ons het werk 24 uur per dag door. Cloud telefonie hebben we jaren terug al geregeld bij Trends. Naar alle tevredenheid. Maar we kregen steeds meer behoefte aan betrouwbare IT-diensten. Alles waar klanten voor bellen wilden we direct kunnen loggen in een CRM-systeem. Dat veilig en snel kunnen doorzetten naar orders en acties voor onze accountmanagers. Die zitten op verschillende locaties, dus een betrouwbare externe inlog was daarbij noodzakelijk.”

Werken in de cloud leidt tot meer efficiëntie

De automatiseringskosten van het bedrijf stegen, maar het werd niet efficiënter. Henk besloot dat het tijd was om ook met Trends in de cloud te gaan werken, toen het hem duidelijk werd hoeveel kosten hij kon besparen op ICT-onderhoud.

De voordelen van een CRM-systeem in de cloud waren echter de doorslaggevende factor. Alle actuele informatie over klanten, orders en leveranciers wordt nu centraal opgeslagen in het CRM-systeem. Dit kan overal ter wereld opgevraagd worden. Zo hoeft een accountmanager niet meer lang te wachten op een e-mail van een medewerker in Nederland. Dit levert een enorme tijdswinst op, niet alleen voor het bedrijf van Henk, maar ook voor zijn klanten.

“Dankzij Cloud ICT kunnen we direct communiceren met onze collega’s op locatie en zijn ze altijd up-to-date. Ook al is het midden in de nacht. Exact wat we nodig hebben om ons werk te doen.”

Henk bespaart veel tijd omdat zijn bedrijfsinformatie met Cloud ICT overal ter wereld bereikbaar is. Wilt u weten hoeveel tijd en kosten u kunt besparen met Cloud ICT? Neem contact met op ons voor meer informatie over werken in de cloud en maak een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Meer cases Minder cases
Paralax
Scroll