Hoffmann is een leverancier van kantoorartikelen, die zijn klanten op afstand bedient. Bestellingen komen telefonisch of per e-mail binnen. Trends verzorgde het systeem dat de afhandeling van bestellingen door de medewerkers mogelijk maakt.
Trends installeerde voor Hoffmann een OpenScape Private Cloud-oplossing. Bij dit systeem komt geen fysieke telefooncentrale meer te pas. Het is een volledig software-gebaseerde oplossing die in de Cloud is geplaatst. Hoe gaat dit in zijn werk en wat zijn de voordelen?
VoIP
De ‘telefooncentrale’ van OpenScape is geïnstalleerd op een server in een datacenter in Amsterdam. Het gaat hierbij om een softwareoplossing, waarop tot 500 gebruikers kunnen worden aangesloten. De exploitatie en het beheer wordt daarbij gedaan door VoIP-provider oneCentral, partner van Trends. Het telefoonverkeer vindt dus plaats via IP-telefonie, wat de kosten voor communicatie aanzienlijk verlaagt.
Pay-as-you-go
Een groot voordeel van OpenScape Cloud is het ‘pay-as-you-go’-principe: Hoffmann betaalt alleen voor de aansluitingen die daadwerkelijk worden gebruikt. Daarbij kan per gebruiker gekozen worden voor meer of minder SIP-channels, waarmee de kosten nog verder kunnen worden beperkt. Bovendien kunnen gebruikers naar wens worden toegevoegd of opgezegd, wat OpenScape Cloud de meest flexibele communicatieoplossing ter wereld maakt.
Routeren
De medewerkers van Hoffmann die de bestellingen afhandelen, werken voornamelijk thuis. OpenScape weet welke medewerkers beschikbaar zijn en routeert de bellende klant naar de eerste beschikbare medewerker. Het systeem routeert ook de e-mails van klanten die van die weg gebruik maken om te bestellen. Ook deze worden afgehandeld door een beschikbare agent van Hoffmann.
Beschikbaarheid
Medewerkers van Hoffmann gebruiken myPortal en myAgent, onderdelen van OpenScape waarmee ze toegang krijgen tot alle functionaliteit in de cloud. myPortal stelt de gebruikers in staat om hun beschikbaarheid aan het systeem te laten weten, en tegelijkertijd die van de andere gebruikers te zien. Beschikbaarheid is een centrale functionaliteit in OpenScape Office. Het kan immers best zijn dat iemand bereikbaar is, maar niet beschikbaar, omdat hij in een bespreking zit. OpenScape Office maakt onderscheid tussen dergelijke statussen. Met myPortal kunnen gebruikers ook conferencecalls opzetten, en call forwarding plus voicemail regelen, voor situaties waarin de telefoon niet kan worden beantwoord. Verder kunnen faxen worden verstuurd en ontvangen. Er is ook een mobiele versie van myPortal, voor medewerkers onderweg. Deze heeft weliswaar minder functionaliteit, maar de basis is aanwezig: beschikbaarheidsstatus en voicemail.
Callcenter
myAgent is bedoeld voor de medewerkers die inkomende oproepen en e-mail beantwoorden en deze verder routeren of afhandelen. Het is een complete callcenteroplossing met veel extra functionaliteit, die er mede voor zorgt dat klanten en andere relaties minder tijd in de wacht staan, sneller worden geholpen en altijd bij de juiste persoon terecht komen.
Remote
Bijzonder in de oplossing die Trends voor Hoffmann realiseerde, is dat de desktopapplicaties van OpenScape Office remote draaien. Gebruikers openen een terminalsessie met het datacenter van Trends ICT en er hoeft lokaal geen software te worden geïnstalleerd. De meeste call center agenten werken vanuit thuis en kunnen dus op afstand inloggen, en daarbij altijd verbinding leggen met hun eigen account op de OpenScape server. De IT-afdeling van Hoffmann hoeft zich nooit te bekommeren om updates of de laatste versies van de software. De verbinding met de OpenScape server loopt via VPN, een directe, beveiligde IP-verbinding.
Mobiel
Mobiele gebruikers kunnen naast myPortal voor statusinformatie, ook gebruik maken van telefonievoorzieningen via de Siemens App voor iPhone of Android. Dit is een app voor het bellen via de VoIP-verbinding van oneCentral. Ook dit loopt via VPN.
“Het is een systeem waarnaar we bijna geen omkijken meer hebben,” zegt Harco de Zeeuw, ICT manager van Hoffmann. “Alles wordt automatisch door de OpenScape server afgehandeld.” De Zeeuw is ook zeer te spreken over de dienstverlening door Trends. “Veel aandacht voor onze behoeften, snelle uitwerking van de plannen en perfecte uitvoering. Alle lof.”
Meer informatie over Hoffmann: hoffmann.nl
Sigmax is gevestigd in Enschede en een internationale softwarepartner voor gemeenten, het openbaar vervoer, serviceorganisaties en beveiligingsbedrijven. Meer dan 160 medewerkers maken het werk van duizenden professionals makkelijker en bedrijfsprocessen efficiënter. Software wordt ontwikkeld binnen vier business units, elk met... Lees meer
VanMeijel is een familiebedrijf en specialist in automatisering voor de infra, bouw en aanverwante sectoren. Met circa 120 medewerkers opereert het bedrijf vanuit de kantoren in Amsterdam, Emmeloord en Eindhoven. Trends ICT is al jarenlang partner van VanMeijel en heeft... Lees meer
Stichting Nusantara Zorg biedt cultuursensitieve zorg die erop gericht is de bewoner zo zelfstandig mogelijk te laten leven. Deze kleinschalige woonzorgorganisatie heeft alles in huis voor een grootse woonbeleving. Voor kantoor en zorgpersoneel heeft Nusantara gekozen voor de zakelijke telefonie... Lees meer
Productiebedrijf Kleiss & Co heeft meer dan 50 jaar ervaring in het produceren en engineeren van gereedschappen en materialen voor de constructie van pijpleidingen, en voorziet in het onderhoud. Het van origine Schiedamse bedrijf schakelde de hulp in van Trends... Lees meer
VT Group heeft meer dan 100 jaar ervaring in de maritieme logistiek en bunker industrie. Sinds de oprichting in 1916 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde speler, met activiteiten in de ARA-regio, Panama, Oman, Zweden, Spanje, de Canarische Eilanden... Lees meer
Daan is een Nederlands arbeidsbemiddelingsbureau dat zich richt op vacatures in diverse domeinen. Zelf zegt Daan: ik sta voor een wereld vol leuke banen en geloof in uitmuntend werkgeverschap. Via arbeidsbemiddeling komen de juiste mensen op de juiste plekken terecht.... Lees meer
Kyocera is al meer dan 60 jaar een pionier op het gebied van documentbeheer en informatiemanagement. Het productportfolio bestaat uit bekroonde printers, softwareoplossingen en verbruiksmaterialen. Met deze producten verbeteren klanten de productiviteit en efficiëntie van hun organisatie. Door de coronapandemie... Lees meer
ZF Marine Krimpen B.V. is een fabrikant van 360° bestuurbare voortstuwingssystemen voor de scheepvaart en is gevestigd in Krimpen aan de Lek. De systemen worden toegepast op schepen in de offshore en zeevaart. Vanuit de overkoepelende corporate ZF Friedrichshafen AG... Lees meer
Eimskip is een internationale rederij met 55 vestigingen in 20 landen en vier continenten. Vanuit Rotterdam wordt Eimskip Nederland geleid. Alle contracten met partners worden eerst gekeurd op basis van het internationale beleid van Eimskip. Op het gebied van ICT... Lees meer
Kébol in Rijsenhout is een familiebedrijf binnen de wereldwijde import en export van bloembollen. Na de overname van Braintel in de zomer van 2020, werd het bedrijf klant bij Trends. Met de overname werd de telefonieomgeving gemigreerd van Telfort Hosted... Lees meer
De uitdaging In 2019 is Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam gestart met de renovatie van het statige museumgebouw, gevestigd aan het Museumpark 18-20. De renovatie neemt zo’n zeven jaar in beslag. In 2017 startte de bouwwerkzaamheden voor het Depot... Lees meer
De uitdaging Anders Medical Factoring verzorgt medisch debiteurenbeheer en biedt een andere aanpak in mondzorgfactoring voor zorgverleners en patiënten. De medewerkers van de zorgverleners- en patiëntendesk werken grotendeels vanuit huis vanwege het huidige thuiswerkbeleid. De continuïteit van bereikbaarheid en beschikbaarheid... Lees meer
De uitdaging In 2017 is Houweling Group overgestapt van een on-premise oplossing voor telefonie naar de cloud. De telefooncentrale voor de drie vestigingen draaide op een lokaal geïnstalleerde automatiseringssoftware en was verouderd. Robin Boelen is systeembeheerder bij Houweling Group en... Lees meer
De uitdaging SIDN, het bedrijf achter het nationale topleveldomein .nl, maakte al gebruik van KPN ÉÉN V1. Niet alle functionaliteiten werden optimaal ingezet en sommige waren ontoereikend voor de eisen van de organisatie. Zo waren de rapportagemogelijkheden binnen de oplossing... Lees meer
De uitdaging OBIN is al meer dan 15 jaar specialist op het gebied van bewindvoering en curatele en biedt financiële hulp voor particulieren, zzp’ers en kleine ondernemingen. Zeker in deze tijd, waarin de coronacrisis veel impact heeft op de economie.... Lees meer
De uitdaging Quiris is in mei samen gegaan met een nieuwe organisatie, AAD advies. Op dat moment waren er twee IT-systemen aanwezig, waarbij de wens was om deze te integreren. Cecile Wijdeveld is Managing Partner bij Quiris en was nauw... Lees meer
Mede door de bekende succesvolle tv-slogan: “het SOLMAR je vakantie zijn” is Solmar de afgelopen 5 jaar met een Zoover Award verkozen tot ‘Beste Aanbieder Zonvakanties’. Afgelopen jaar is Solmar ook verkozen tot ‘Populairste Aanbieder Zonvakanties’. Goede service en kwaliteit... Lees meer
Royal Dahlman en Trends ICT Groep gingen niet over één nacht ijs bij het zoeken naar de juiste telefonieoplossing. Na een uitgebreide analyse van de huidige en toekomstige communicatiebehoeften van Royal Dahlman is uiteindelijk gekozen voor de Unify OpenScape Business... Lees meer
“De koppeling tussen vaste en mobiele telefonie is nu veel beter en makkelijker geregeld. Bovendien besparen we honderden euro’s per maand” De uitdaging Voor een logistiek bedrijf is bereikbaarheid belangrijk. “We willen natuurlijk optimaal bereikbaar zijn voor klanten”, legt Sjany... Lees meer
Basisschool St. Antonius Abt in Eindhoven van pilot naar dagelijks gebruik Communicatie is vanzelfsprekend in het onderwijs. Van leraar naar leerling, en omgekeerd, en van school naar ouders. Telecommunicatie is een belangrijk middel voor de school om contact te houden... Lees meer
Voor een groot en bekend merk als Porsche is het belangrijk hoe het overkomt bij de klant. Porsche Centrum Rotterdam wilde dat zijn verschillende vestigingen voor de klant die telefonisch contact opneemt, als één bedrijf overkomen. Niet alleen klantgerichtheid speelde... Lees meer
Dat IP-telefonie ook voor onderwijsinstellingen een bijzonder aantrekkelijk alternatief is, bewijst de keuze van de Haagse Colleges in Den Haag voor Voice over IP (VoIP), ofwel telefonie over het datanetwerk. De Haagse Colleges bestaat uit zes ondernemende, zelfstandige scholen. De... Lees meer
Baas BV is een landelijk opererende aannemer voor grote infrastructurele projecten op het gebied van gas, water, elektriciteit, data en warmte- en koudesystemen. Voor de verschillende vestigingen verspreid over Nederland wilde Baas een voice respons menu voor inkomend telefoonverkeer. Dat... Lees meer
Het geldt in meer of mindere mate voor elk bedrijf en elke organisatie: je wilt je het liefst bezighouden met dat waar je goed in bent en vooral geen omkijken hebben naar de dingen die je daarvoor nodig hebt. De... Lees meer
Een forse uitbreiding van een onderneming heeft bijna altijd gevolgen voor het telecommunicatie- en automatiseringssysteem. Maar het biedt ook kansen om de zaken opnieuw te bekijken, uit te breiden en te verbeteren. Trends voorzag Drukkerij Damen na hun uitbreiding van... Lees meer
Een goed werkend communicatiesysteem is het kloppend hart van de klantenservice. Daarom is het zo belangrijk om een bedrijf met kennis en deskundigheid in te schakelen voor het inrichten van de telefonische helpdesk. FP-Ruys, leverancier van postverwerkende systemen, was zo... Lees meer
Minder kilometers per werknemer, minder verloren uren in de file en grotere productiviteit. Het zijn zomaar drie van de vele voordelen die Flexibel Werken elke organisatie kan opleveren. Ook Hoogendoorn, een bedrijf dat zich richt op hoogwaardige automatisering voor Tuinbouw,... Lees meer
Het vervoer van bijzondere, zware ladingen over zee is een zeer gespecialiseerde business. Jumbo Shipping and Offshore in Schiedam is al decennialang een belangrijke speler in die markt. Het bedrijf is marktleider in zware en bijzondere transporten met een vloot... Lees meer
Mastermate is een landelijke keten van professionele, technische groothandels voor de bouw en bouwgerelateerde bedrijven. Het is een franchiseformule waarbij regionale familiebedrijven zijn aangesloten, waarvan sommige al tientallen jaren bestaan. Kwaliteit en persoonlijk vakmanschap staan in alle activiteiten van Mastermate... Lees meer
Voor OOM Verzekeringen in Rijswijk behoort klantcontact tot de hoogste prioriteit. De verzekeraar is gespecialiseerd in buitenlandverzekeringen voor (tijdelijke) buitenlandse werknemers in Nederland en voor Nederlanders die voor langere of kortere tijd in het buitenland wonen of werken. Ingewikkelde materie,... Lees meer
Patientline is marktleider op het gebied van infotainment voor patiënten in zorginstellingen. Naast televisie en telefonie gaat het daarbij om internet en specifieke zorginformatie. Dit geheel aan complexe verbindingen is gekoppeld aan een administratie- en facturatiesysteem. Trends ontwikkelde in samenwerking... Lees meer
Na de verhuizing van Rotterdam Marketing naar een nieuwe locatie, was er behoefte aan een nieuw communicatiesysteem op basis van Unified Communications. De beschikbaarheidsinformatie en de mogelijkheid om thuis te kunnen werken waren daarbij belangrijke functionaliteitseisen. Trends adviseerde hiervoor OpenScape... Lees meer
Belplafond op uitgaand verkeer: geen onverwachte hoge kosten RSA Nederland is onderdeel van een toonaangevend verzekeringsconcern, gespecialiseerd in risicovolle grootschalige projecten en industriële objecten. Betrouwbaarheid en veiligheid staan daarbij in een hoog vaandel. Groot was dan ook de schrik toen... Lees meer
Kennis van zaken is onbetaalbaar. Dat ondervond ook IT Manager Marcel Hogervorst van Stokvis Group, een bedrijf dat is gespecialiseerd in aandrijftechniek, besturingen, machinebouw en onderhoud. Toen de IT-beheerder het bedrijf verliet, was in één klap alle kennis omtrent het... Lees meer