De uitdaging
OBIN is al meer dan 15 jaar specialist op het gebied van bewindvoering en curatele en biedt financiële hulp voor particulieren, zzp’ers en kleine ondernemingen. Zeker in deze tijd, waarin de coronacrisis veel impact heeft op de economie. OBIN ontving in korte tijd enorm veel telefoontjes. De gemiddelde wachttijd voor de bellers was opgelopen tot 10 minuten. Om zowel de klanten als de medewerkers te ontzorgen, koos OBIN voor een samenwerking met Trends om tot een passende en duurzame oplossing te komen. Dat betekende minder wachttijd, optimale bereikbaarheid en het aankunnen van veel internet- en telefoonverkeer.
De oplossing
Met telefonie van de @COM Business Manager zijn de medewerkers van OBIN altijd en overal beschikbaar. Tijdens de corona pandemie heeft het kantoor plaats moeten maken voor thuiswerkplekken. De kwaliteit en de mogelijkheden van een geïntegreerde werkplek is nu ook thuis te ervaren voor medewerkers van OBIN. Middels de zogenoemde Bria softphone van Counterpath Stretto melden callcenter agenten zich eenvoudig aan vanaf hun thuiswerkplek. Bria stelt gebruikers in staat om de communicatie met collega’s en klanten optimaal te kunnen ervaren door HD-spraak- en videogesprekken, chatmogelijkheid en inzien van statussen en rapportages. De dienstverlening van OBIN draait ook nu op volle toeren en medewerkers zijn optimaal bereikbaar voor de klanten.
Het resultaat
Waar voorheen persoonlijke spreekuren de standaard waren, vinden er nu intakes plaats via videobellen. Bij vragen kunnen klanten bellen of mailen met OBIN. Zij noemen dat zelf face-to-face contact maar dan op afstand, omdat het persoonlijk en eigen blijft. Voor de coronacrisis verliepen dan ook de meeste telefoontjes via de telefooncentrale. Dit betekende dat de bewindvoerders op kantoor aanwezig moesten zijn om tevens bereikbaar te zijn. Voortaan kunnen de bewindvoerders de telefoon aannemen vanuit huis via de laptop met een headset. Dit betekent voor klanten dat zij met een bekend persoon kunnen blijven spreken en dat er geen lange wachttijden zijn, zoals bij een gewone telefoonlijn zou zijn.
Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.
Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.
“De @COM Business Manager koppelt met ons eigen CRM-systeem, waardoor we onder andere nummers snel kunnen opzoeken en meteen de klantenkaart kunnen inzien.”
Benieuwd wat Trends ICT Groep voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.
Sigmax is gevestigd in Enschede en een internationale softwarepartner voor gemeenten, het openbaar vervoer, serviceorganisaties en beveiligingsbedrijven. Meer dan 160 medewerkers maken het werk van duizenden professionals makkelijker en bedrijfsprocessen efficiënter. Software wordt ontwikkeld binnen vier business units, elk met... Lees meer
VanMeijel is een familiebedrijf en specialist in automatisering voor de infra, bouw en aanverwante sectoren. Met circa 120 medewerkers opereert het bedrijf vanuit de kantoren in Amsterdam, Emmeloord en Eindhoven. Trends ICT is al jarenlang partner van VanMeijel en heeft... Lees meer
Stichting Nusantara Zorg biedt cultuursensitieve zorg die erop gericht is de bewoner zo zelfstandig mogelijk te laten leven. Deze kleinschalige woonzorgorganisatie heeft alles in huis voor een grootse woonbeleving. Voor kantoor en zorgpersoneel heeft Nusantara gekozen voor de zakelijke telefonie... Lees meer
Productiebedrijf Kleiss & Co heeft meer dan 50 jaar ervaring in het produceren en engineeren van gereedschappen en materialen voor de constructie van pijpleidingen, en voorziet in het onderhoud. Het van origine Schiedamse bedrijf schakelde de hulp in van Trends... Lees meer
VT Group heeft meer dan 100 jaar ervaring in de maritieme logistiek en bunker industrie. Sinds de oprichting in 1916 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde speler, met activiteiten in de ARA-regio, Panama, Oman, Zweden, Spanje, de Canarische Eilanden... Lees meer
Daan is een Nederlands arbeidsbemiddelingsbureau dat zich richt op vacatures in diverse domeinen. Zelf zegt Daan: ik sta voor een wereld vol leuke banen en geloof in uitmuntend werkgeverschap. Via arbeidsbemiddeling komen de juiste mensen op de juiste plekken terecht.... Lees meer
Kyocera is al meer dan 60 jaar een pionier op het gebied van documentbeheer en informatiemanagement. Het productportfolio bestaat uit bekroonde printers, softwareoplossingen en verbruiksmaterialen. Met deze producten verbeteren klanten de productiviteit en efficiëntie van hun organisatie. Door de coronapandemie... Lees meer
ZF Marine Krimpen B.V. is een fabrikant van 360° bestuurbare voortstuwingssystemen voor de scheepvaart en is gevestigd in Krimpen aan de Lek. De systemen worden toegepast op schepen in de offshore en zeevaart. Vanuit de overkoepelende corporate ZF Friedrichshafen AG... Lees meer
Eimskip is een internationale rederij met 55 vestigingen in 20 landen en vier continenten. Vanuit Rotterdam wordt Eimskip Nederland geleid. Alle contracten met partners worden eerst gekeurd op basis van het internationale beleid van Eimskip. Op het gebied van ICT... Lees meer
Kébol in Rijsenhout is een familiebedrijf binnen de wereldwijde import en export van bloembollen. Na de overname van Braintel in de zomer van 2020, werd het bedrijf klant bij Trends. Met de overname werd de telefonieomgeving gemigreerd van Telfort Hosted... Lees meer
De uitdaging In 2019 is Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam gestart met de renovatie van het statige museumgebouw, gevestigd aan het Museumpark 18-20. De renovatie neemt zo’n zeven jaar in beslag. In 2017 startte de bouwwerkzaamheden voor het Depot... Lees meer
De uitdaging Anders Medical Factoring verzorgt medisch debiteurenbeheer en biedt een andere aanpak in mondzorgfactoring voor zorgverleners en patiënten. De medewerkers van de zorgverleners- en patiëntendesk werken grotendeels vanuit huis vanwege het huidige thuiswerkbeleid. De continuïteit van bereikbaarheid en beschikbaarheid... Lees meer
De uitdaging In 2017 is Houweling Group overgestapt van een on-premise oplossing voor telefonie naar de cloud. De telefooncentrale voor de drie vestigingen draaide op een lokaal geïnstalleerde automatiseringssoftware en was verouderd. Robin Boelen is systeembeheerder bij Houweling Group en... Lees meer
De uitdaging SIDN, het bedrijf achter het nationale topleveldomein .nl, maakte al gebruik van KPN ÉÉN V1. Niet alle functionaliteiten werden optimaal ingezet en sommige waren ontoereikend voor de eisen van de organisatie. Zo waren de rapportagemogelijkheden binnen de oplossing... Lees meer
De uitdaging Quiris is in mei samen gegaan met een nieuwe organisatie, AAD advies. Op dat moment waren er twee IT-systemen aanwezig, waarbij de wens was om deze te integreren. Cecile Wijdeveld is Managing Partner bij Quiris en was nauw... Lees meer
Mede door de bekende succesvolle tv-slogan: “het SOLMAR je vakantie zijn” is Solmar de afgelopen 5 jaar met een Zoover Award verkozen tot ‘Beste Aanbieder Zonvakanties’. Afgelopen jaar is Solmar ook verkozen tot ‘Populairste Aanbieder Zonvakanties’. Goede service en kwaliteit... Lees meer
Royal Dahlman en Trends ICT Groep gingen niet over één nacht ijs bij het zoeken naar de juiste telefonieoplossing. Na een uitgebreide analyse van de huidige en toekomstige communicatiebehoeften van Royal Dahlman is uiteindelijk gekozen voor de Unify OpenScape Business... Lees meer
“De koppeling tussen vaste en mobiele telefonie is nu veel beter en makkelijker geregeld. Bovendien besparen we honderden euro’s per maand” De uitdaging Voor een logistiek bedrijf is bereikbaarheid belangrijk. “We willen natuurlijk optimaal bereikbaar zijn voor klanten”, legt Sjany... Lees meer
Basisschool St. Antonius Abt in Eindhoven van pilot naar dagelijks gebruik Communicatie is vanzelfsprekend in het onderwijs. Van leraar naar leerling, en omgekeerd, en van school naar ouders. Telecommunicatie is een belangrijk middel voor de school om contact te houden... Lees meer
Voor een groot en bekend merk als Porsche is het belangrijk hoe het overkomt bij de klant. Porsche Centrum Rotterdam wilde dat zijn verschillende vestigingen voor de klant die telefonisch contact opneemt, als één bedrijf overkomen. Niet alleen klantgerichtheid speelde... Lees meer
Dat IP-telefonie ook voor onderwijsinstellingen een bijzonder aantrekkelijk alternatief is, bewijst de keuze van de Haagse Colleges in Den Haag voor Voice over IP (VoIP), ofwel telefonie over het datanetwerk. De Haagse Colleges bestaat uit zes ondernemende, zelfstandige scholen. De... Lees meer
Baas BV is een landelijk opererende aannemer voor grote infrastructurele projecten op het gebied van gas, water, elektriciteit, data en warmte- en koudesystemen. Voor de verschillende vestigingen verspreid over Nederland wilde Baas een voice respons menu voor inkomend telefoonverkeer. Dat... Lees meer
Het geldt in meer of mindere mate voor elk bedrijf en elke organisatie: je wilt je het liefst bezighouden met dat waar je goed in bent en vooral geen omkijken hebben naar de dingen die je daarvoor nodig hebt. De... Lees meer
Een forse uitbreiding van een onderneming heeft bijna altijd gevolgen voor het telecommunicatie- en automatiseringssysteem. Maar het biedt ook kansen om de zaken opnieuw te bekijken, uit te breiden en te verbeteren. Trends voorzag Drukkerij Damen na hun uitbreiding van... Lees meer
Een goed werkend communicatiesysteem is het kloppend hart van de klantenservice. Daarom is het zo belangrijk om een bedrijf met kennis en deskundigheid in te schakelen voor het inrichten van de telefonische helpdesk. FP-Ruys, leverancier van postverwerkende systemen, was zo... Lees meer
Hoffmann is een leverancier van kantoorartikelen, die zijn klanten op afstand bedient. Bestellingen komen telefonisch of per e-mail binnen. Trends verzorgde het systeem dat de afhandeling van bestellingen door de medewerkers mogelijk maakt. Trends installeerde voor Hoffmann een OpenScape Private... Lees meer
Minder kilometers per werknemer, minder verloren uren in de file en grotere productiviteit. Het zijn zomaar drie van de vele voordelen die Flexibel Werken elke organisatie kan opleveren. Ook Hoogendoorn, een bedrijf dat zich richt op hoogwaardige automatisering voor Tuinbouw,... Lees meer
Het vervoer van bijzondere, zware ladingen over zee is een zeer gespecialiseerde business. Jumbo Shipping and Offshore in Schiedam is al decennialang een belangrijke speler in die markt. Het bedrijf is marktleider in zware en bijzondere transporten met een vloot... Lees meer
Mastermate is een landelijke keten van professionele, technische groothandels voor de bouw en bouwgerelateerde bedrijven. Het is een franchiseformule waarbij regionale familiebedrijven zijn aangesloten, waarvan sommige al tientallen jaren bestaan. Kwaliteit en persoonlijk vakmanschap staan in alle activiteiten van Mastermate... Lees meer
Voor OOM Verzekeringen in Rijswijk behoort klantcontact tot de hoogste prioriteit. De verzekeraar is gespecialiseerd in buitenlandverzekeringen voor (tijdelijke) buitenlandse werknemers in Nederland en voor Nederlanders die voor langere of kortere tijd in het buitenland wonen of werken. Ingewikkelde materie,... Lees meer
Patientline is marktleider op het gebied van infotainment voor patiënten in zorginstellingen. Naast televisie en telefonie gaat het daarbij om internet en specifieke zorginformatie. Dit geheel aan complexe verbindingen is gekoppeld aan een administratie- en facturatiesysteem. Trends ontwikkelde in samenwerking... Lees meer
Na de verhuizing van Rotterdam Marketing naar een nieuwe locatie, was er behoefte aan een nieuw communicatiesysteem op basis van Unified Communications. De beschikbaarheidsinformatie en de mogelijkheid om thuis te kunnen werken waren daarbij belangrijke functionaliteitseisen. Trends adviseerde hiervoor OpenScape... Lees meer
Belplafond op uitgaand verkeer: geen onverwachte hoge kosten RSA Nederland is onderdeel van een toonaangevend verzekeringsconcern, gespecialiseerd in risicovolle grootschalige projecten en industriële objecten. Betrouwbaarheid en veiligheid staan daarbij in een hoog vaandel. Groot was dan ook de schrik toen... Lees meer
Kennis van zaken is onbetaalbaar. Dat ondervond ook IT Manager Marcel Hogervorst van Stokvis Group, een bedrijf dat is gespecialiseerd in aandrijftechniek, besturingen, machinebouw en onderhoud. Toen de IT-beheerder het bedrijf verliet, was in één klap alle kennis omtrent het... Lees meer