OBIN biedt hoogwaardige service met gecentraliseerde softphone oplossing

De uitdaging
OBIN is al meer dan 15 jaar specialist op het gebied van bewindvoering en curatele en biedt financiële hulp voor particulieren, zzp’ers en kleine ondernemingen. Zeker in deze tijd, waarin de coronacrisis veel impact heeft op de economie. OBIN ontving in korte tijd enorm veel telefoontjes. De gemiddelde wachttijd voor de bellers was opgelopen tot 10 minuten. Om zowel de klanten als de medewerkers te ontzorgen, koos OBIN voor een samenwerking met Trends om tot een passende en duurzame oplossing te komen. Dat betekende minder wachttijd, optimale bereikbaarheid en het aankunnen van veel internet- en telefoonverkeer.

De oplossing
Met telefonie van de @COM Business Manager zijn de medewerkers van OBIN altijd en overal beschikbaar. Tijdens de corona pandemie heeft het kantoor plaats moeten maken voor thuiswerkplekken. De kwaliteit en de mogelijkheden van een geïntegreerde werkplek is nu ook thuis te ervaren voor medewerkers van OBIN. Middels de zogenoemde Bria softphone van Counterpath Stretto melden callcenter agenten zich eenvoudig aan vanaf hun thuiswerkplek. Bria stelt gebruikers in staat om de communicatie met collega’s en klanten optimaal te kunnen ervaren door HD-spraak- en videogesprekken, chatmogelijkheid en inzien van statussen en rapportages. De dienstverlening van OBIN draait ook nu op volle toeren en medewerkers zijn optimaal bereikbaar voor de klanten.

Het resultaat
Waar voorheen persoonlijke spreekuren de standaard waren, vinden er nu intakes plaats via videobellen. Bij vragen kunnen klanten bellen of mailen met OBIN. Zij noemen dat zelf face-to-face contact maar dan op afstand, omdat het persoonlijk en eigen blijft. Voor de coronacrisis verliepen dan ook de meeste telefoontjes via de telefooncentrale. Dit betekende dat de bewindvoerders op kantoor aanwezig moesten zijn om tevens bereikbaar te zijn. Voortaan kunnen de bewindvoerders de telefoon aannemen vanuit huis via de laptop met een headset. Dit betekent voor klanten dat zij met een bekend persoon kunnen blijven spreken en dat er geen lange wachttijden zijn, zoals bij een gewone telefoonlijn zou zijn.

Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.

Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.

“De @COM Business Manager koppelt met ons eigen CRM-systeem, waardoor we onder andere nummers snel kunnen opzoeken en meteen de klantenkaart kunnen inzien.”

Benieuwd wat Trends ICT Groep voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op. 

Meer cases Minder cases
Paralax
Scroll