ZF Marine drijft op de kracht van ICT-oplossingen

ZF Marine Krimpen B.V. is een fabrikant van 360° bestuurbare voortstuwingssystemen voor de scheepvaart en is gevestigd in Krimpen aan de Lek. De systemen worden toegepast op schepen in de offshore en zeevaart. Vanuit de overkoepelende corporate ZF Friedrichshafen AG worden de locaties wereldwijd aangestuurd. Dit is ook het geval voor de strategische ICT invulling. Er werken zo’n 2500 IT-collega’s met veel kennis en expertise. Daarnaast werkt de organisatie samen met externe ICT-dienstverleners.

De uitdaging
Ashok Bhattoe is applicatie- en systeembeheerder bij ZF Marine Krimpen B.V. en leerde Trends ICT kennen in 2017 toen hij startte bij de organisatie: “We werken al vele jaren samen met Trends en ik nam de werkzaamheden over van een collega, waardoor ik in aanraking kwam met het productportfolio van Trends. Tijdens de overdracht kreeg ik meteen een goede indruk van de mogelijkheden die de ICT-oplossingen ons bieden. Voorheen werkten we nog met analoge telefooncentrale en inmiddels zijn we bekend met de voordelen van de Atos Unify Openscape Business X8 telefonieoplossing.”

De oplossing
De DECT telefoons werden vervangen door het Air-netwerk van oneCentral, voor een naadloze koppeling tussen het vaste netwerk en mobiele gebruikers. De digitale transitie wordt verder ingeleid door een koppeling met het Microsoft Teams dial pad. Deze integratie zorgt ervoor dat de optie beschikbaar wordt binnen de Teams omgeving van de gebruiker: “De telefonieoplossing besteden we uit aan Trends en daar zijn we zeer tevreden mee. In 2021 heb ik de samenwerking beoordeeld met een 10 in het klanttevredenheidsonderzoek. Mogelijke problemen die we ervaren worden direct opgepakt op basis van een snelle responstijd via de helpdesk of onze vaste contactpersoon.”

Het resultaat
Door de langdurige samenwerking en deskundigheid worden de oplossingen afgestemd op de behoeften en voorkeuren van ZF Marine Krimpen B.V. Hoewel er in-house veel expertise aanwezig is, zijn er meerdere ICT-dienstverleners betrokken bij de invulling van de verschillende systemen: “Van een traditionele omgeving zijn we overgegaan naar bellen via internet. Die transitie willen we doorzetten. Het resultaat is merkbaar in het volume van het netwerk en de hoge mate van bereikbaarheid. Trends valt op door de deskundigheid, het meedenken en de kennis van nieuwe ontwikkelingen. Alles staat in het teken van ontzorgen. We kijken uit naar de mIgratieperiode van Microsoft Teams in de nabije toekomst.”

Over Trends ICT
Trends ICT helpt al meer dan 35 jaar de beste telecom- en automatiseringsoplossing te vinden voor haar klanten. Die ervaring brengt Trends ICT mee als ze voor haar klanten op zoek gaat naar een passende oplossing voor uw situatie.

Trends ICT heeft alles in eigen hand, van het leggen van de bekabeling tot en met de laatste muis aan de computer, en alles wat daartussen zit. Zo heeft de klant voor de complete bedrijfscommunicatie en automatisering maar één leverancier om mee te sparren. Dat maakt het wel zo makkelijk.

Benieuwd wat Trends ICT voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.

Meer cases Minder cases
Paralax
Scroll