
“Telefonie gekoppeld aan het CRM is gouden combinatie”
In 2024 heeft Trends ICT het hoofdkantoor van Schaap en Citroen Juweliers in Diemen én alle winkels voorzien van een toekomstvaste telefonieoplossing op basis van KPN EEN. Het is de bewezen ICT-oplossing voor het MKB die internet, telefonie, security, betalingsverkeer en werkplekbeheer integreert. Je stapelt als het ware de functionaliteit die je nodig hebt en zo kan het meegroeien met de veranderende behoefte van je organisatie.
“KPN EEN is een prachtig product, maar je hebt een kundige partner nodig die maakt dat je er ook optimaal gebruik van kunt maken,” betoogt systeembeheerder Tom Groot van Schaap en Citroen. “Het is net als in onze business. Je kunt een klomp goud kopen, maar dan heb je nog geen fraai sieraad. Vakmensen maken dat het iets moois wordt en dat geldt ook voor een product als KPN EEN. We hadden het in huis, maar pas sinds we schakelen met de specialisten van Trends ICT kunnen we ook echt van de functionaliteit profiteren.”
Kwaliteit en goede service
De historie van Schaap en Citroen Juweliers gaat heel ver terug, want het begon allemaal in 1888. Vandaag de dag zijn er een kleine 30 vestigingen op opvallende A-locaties waar iedereen die van mooi en exclusief houdt zijn hart kan ophalen. “Bij ons vind je unieke sieraden en luxe horloges van bekende merken als Breitling, Cartier en Rolex. Maar we verkopen niet alleen de mooiste collecties, we hebben ook tientallen gecertificeerde horlogemakers in dienst. Dus ook voor service is men bij ons aan het juiste adres. Dat is ook het fijne aan Trends, die leveren net als wij niet enkel een goed product, maar hebben ook de kennis en slagkracht om de bijbehorende service te verlenen die je als klant wenst.”
Na 15 jaar op zoek naar een nieuwe telefoniepartner
Tom Groot kwam in 2016 aan boord. “Maar al vóór die tijd deden we hier zaken met een vaste telefoniepartner. Die kwam door een fusie echter onder een groot concern te vallen en ons werd te kennen gegeven dat we niet meer bij elkaar pasten. Wij moesten op zoek naar een andere leverancier en sloten versneld meerjarige contracten af voor mobiele telefonie en glasvezelverbindingen. KPN EEN hadden we al in huis, maar echt blij werden we er niet van omdat het nooit echt goed geïnstalleerd was. Toen kreeg ik een nieuwe collega die maar liefst 23 jaar bij Trends had gewerkt. Daarmee ben ik gaan sparren, want zoveel kennis van telefonie als hij daar kon ik niet aan tippen. Ik heb hem verteld wat me stoorde, wat ik anders wilde en hij heeft me op het spoor gezet van zijn oud-werkgever. We hebben daarnaast ook twee andere partijen uitgenodigd, maar al snel werd duidelijk dat Trends in alle opzichten het beste bij ons past. Ze waren van het begin af aan bereikbaar, belden terug, gaven advies en toonden wat er allemaal nog meer mogelijk is. Dat is wat je als klant wenst.”
Jochem van der Burg – senior accountmanager bij Trends – schakelt bij. “We hebben de wensen geïnventariseerd en zijn daarna volledig vanaf scratch opnieuw gestart. Als de basis goed is, dan kun je daar oneindig op verder bouwen.”
Optimale klantbeleving
Schaap en Citroen maakt gebruik van SAP Cloud for Customer als CRM-pakket en dat is door de specialisten van Trends gekoppeld aan de telefonieomgeving. “Dat betekent dat we zien door wie we gebeld worden, want de naam popt direct op en je hebt ook gelijk alle klantinformatie bij de hand. Zo kun je persoonlijker en sneller de klant van dienst zijn. Toen we aan de kant gezet werden door onze vorige leverancier – na een relatie van 15 jaar – was dat heel onwerkelijk, maar achteraf bezien is het ’t beste wat ons kon overkomen. We hebben nu een partner die ons proactief informeert, de omgeving van A tot Z beheert en ons daadwerkelijk ontzorgt. Last but not least, we hebben nu een communicatieplatform dat de reguliere telefonie ver overstijgt.”
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.