Sinds 15 december 2025 is deze verpakkingsspecialist met ruim 100 jaar historie ook voor mobiel overgestapt naar Trends
Wat ooit in 1922 begon als ‘TOuw en PApier’ is in iets meer dan een eeuw tijd uitgegroeid tot een toonaangevende specialist op het gebied van verpakkingsontwikkeling en verpakkingsinnovatie. “We leveren – uit voorraad – meer dan tienduizend verschillende verpakkingsproducten; van pallets en kartonnen dozen in alle soorten en maten tot en met tape, touw en tools. Maar we doen nog heel veel meer. We ontwerpen hier nieuwe producten en hebben een eigen lab waar we simulatietests doen. Zo zorgen we dat we ons blijven onderscheiden en dat onze kwaliteitsproducten naadloos aansluiten bij de veranderende wensen van onze klanten,” vertelt Maarten van der Schrieck met gepaste trots.
Sinds 2019 werkt Maarten bij Topa als ICT-manager. “Toen ik hier startte was Trends al bijna 20 jaar de vaste telefonieleverancier. Da’s lang, dan doe je blijkbaar iets goed. Ik was er ook niet op uit om direct allemaal andere partijen naar binnen te trekken. Als je presteert, dan is er geen aanleiding om te switchen.”
Dat deed hij wel op het gebied van de mobiele telefonie. “Daar had ik te maken met een grote partij, waarbij de communicatie en helpdeskondersteuning uiterst stroef verliepen. Dat het ook anders kan, had ik inmiddels ervaren bij Trends. Wat me daar bevalt zijn de korte communicatielijnen en uiteraard de goede service en dus verzorgen ze als KPN-partner sinds half december 2025 naast het vaste deel ook onze mobiele telefonie.”
Telefonie in de cloud, met alle voordelen van dien
Het eerste wapenfeit van Trends bij Topa was de installatie van een Unify telefooncentrale. “Dat was ver voor mijn tijd, maar die heeft echt jarenlang gefunctioneerd. In 2024 hebben ze voor ons de vaste telefonie omgezet naar de cloud en dat is bijzonder soepel verlopen. We hebben vier vestigingen en de onderlinge bereikbaarheid is sindsdien sterk verbeterd. De cloudoplossing is flexibel schaalbaar, het beheer is vereenvoudigd en we hebben minder fysieke infrastructuur dus we besparen op deze manier heel wat kosten.”
Als je al zo lang samen optrekt, heb je aan een half woord genoeg
Maarten geeft aan dat met name de professionele én persoonlijke werkwijze van de helpdesk van Trends hem telkens weer opvallen. “Niet dat ik ze vaak nodig heb, maar die mensen daar denken oplossingsgericht en spelen geen verstoppertje. Alles valt of staat met helder communiceren. Ze draaien er niet omheen en weten van aanpakken. Ik ben ook heel blij met Stanley Koopman. Hij is onze vaste accountmanager en liep hier al rond voordat ik binnenstapte. Als je de klant door en door kent, dan kun je ook echt met terdege kennis van de situatie adviseren. Wij twee hebben aan een half woord genoeg en dat werkt dus uitermate prettig. Het zegt ook iets over Trends, dat het ze lukt om niet alleen klanten, maar ook de eigen mensen zolang aan zich te binden. Op die manier borg je de klantkennis.”
Trends als IT-partner
“Uiteraard heeft Stanley aangegeven dat ze ook als IT-partner serieus aan de weg timmeren, maar zover ben ik nog niet. Ook daar geldt dat ik loyaal ben aan de bestaande leverancier omdat die goed presteert, maar ik ben ervan overtuigd dat Trends het zou kunnen. Die ervaring heb ik weliswaar zelf nog niet, maar op telefoniegebied, zowel vast als mobiel, durf ik ze met een gerust hart bij iedereen aan te bevelen. Dan word je van A tot Z ontzorgt én eet je sowieso een keer per jaar de allerlekkerste donuts. En in dit jubileumjaar reken ik eigenlijk stiekem ook wel een beetje op taart. De passende taartdoos, daar kunnen wij ze wel aan helpen.”
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.