Trends ICT ontzorgt deze prijswinnende zorginstelling (beste werkgever van het jaar) al decennialang op telefoniegebied
De Frankelandgroep biedt senioren in Schiedam en Vlaardingen maatwerkzorg thuis, of op een van de vijf fraaie zorglocaties. Het welzijn van de mensen staat daarbij voorop en het uitgangspunt is dat iedereen – met ondersteuning van eventuele mantelzorgers – de regie over het eigen leven zo lang mogelijk behoudt.
Adrie Kagchelland is ICT-Manager bij deze regionale zorginstelling die al een aantal maal werd verkozen tot beste werkgever (in de branche) van het land en in 2024 zelfs tot beste werkgever van alle branches. “Het draait om medewerkerstevredenheid en goed werkgeverschap,” verklaart Adrie en hij voegt eraan toe, “natuurlijk is er ook weleens onvrede over iets, maar de mens staat hier centraal en er wordt echt geluisterd naar elkaar. Dat doen wij als ICT-afdeling ook. We maken tijd vrij voor mensen en gaan echt het gesprek aan met de zorgmedewerkers om zo te kunnen zorgen dat ze precies krijgen wat ze nodig hebben. Dan snap je ook veel beter wanneer en waarom iets urgent is. Het is goed als wij dat helder hebben, maar het betekent ook dat wij leveranciers moeten selecteren die er hetzelfde in staan als wij. Trends is daar een typisch voorbeeld van, zij zijn op telefoniegebied als het ware een verlengstuk van onze organisatie waar we blindelings op kunnen vertrouwen en dat is heel wat waard.”
Als je in de zorg werkt dan is dat ook iets van een roeping
Toen Adrie nog studeerde aan de Avans Hogeschool in Breda liep hij stage bij Frankeland. “Dat was in 2000, een spannend jaar waarin iedereen zich zorgen maakte om de millenniumbug. Als stageopdracht heb ik hier het eerste internetcafé opgezet waar ouderen konden mailen. Dat was mooi om te zien hoe blij verrast ze waren als ze van een geëmigreerd familielid ineens een berichtje terug kregen. Daar is denk ik wel het zaadje gepland waarom ik in de zorg wil werken, want hier voeg je iets toe in maatschappelijke zin.” Na zijn studie werkte hij enkele jaren bij Thuiszorg West-Brabant, maar in 2005 streek hij definitief neer bij de Frankelandgroep. Eerst als Projectleider ICT, daarna als Coördinator ICT en sinds 2022 is hij ICT-Manager. “We hebben een mooi team, geen nerds maar allemaal sociaal bewogen mensen die net als ik bewust hebben gekozen voor de zorg.”
Trends is al meer dan 25 jaar de betrouwbare telefoniepartner
Al voordat Adrie startte bij Frankeland werkten ze op de locatie Hof van Spaland met Trends. “Daar stond een Siemens centrale en ik kreeg enkel positieve signalen van die vestiging. Als er een storing was dan pakte Trends, of toen nog Trends Telecom, dat snel op en het liep daar allemaal uiterst soepel. Beter dan elders, dus dat gaf stof tot nadenken. Bij Frankeland hadden we een oude KPN centrale en op andere vestigingen hadden we een diversiteit aan merken. We gingen steeds meer onderling samenwerken en wilden een standaard neerzetten, een uniforme en daardoor ook beter te beheren oplossing. Bij voorkeur overal hetzelfde en liefst maar één leverancier. We hebben toen een uitvraag gedaan naar meerdere partijen en uiteraard ook naar Trends. Ze staken er met kop en schouders bovenuit én hadden natuurlijk ook al bewezen bij Hof van Spaland dat ze waarmaken wat ze beloven. Overdag pakken we het meeste zelf op, maar als er storingen zijn buiten kantooruren – dus in de nacht en in het weekend – dan staat er binnen het uur een gekwalificeerde monteur aan de deur die direct aan de slag kan omdat ze onze situatie door en door kennen. Dat is het grote voordeel als je al zolang samen optrekt. Ik vertrouw en bouw op langlopende relaties. Trends doet hier trouwens nog meer, zoals de VPN-verbindingen etc. Ook dat doen ze al jaren naar volle tevredenheid.”
Klanttevredenheid is topprioriteit voor Trends
Adrie geeft aan dat met name de bereikbaarheid en klantvriendelijkheid van de helpdeskmedewerkers hem erg goed bevalt. “We kunnen ze ook gewoon tussentijds bellen voor advies zonder dat er gelijk een ticket aangemaakt wordt en er automatisch een factuur volgt zoals je dat bij hele grote servicepartijen weleens hebt. Het is een kwestie van wederzijds investeren en leren van elkaar. Zo’n 15 jaar terug hebben we een keer heel serieus met elkaar aan tafel gezeten omdat we vonden dat de dienstverlening een beetje verslapte. Ze hadden toen echter al wel de nodige credits hier opgebouwd en in een goede relatie ga je het gesprek niet alleen aan in goede maar ook in minder goede tijden. We hebben toen heel duidelijke afspraken gemaakt en alles vastgelegd in overkoepelende SLA’s. Sindsdien presteren ze tot onze grote tevredenheid, dus dat ze die Klantbeleving Award (van Integron, in de categorie ICT en telecom Red.) al een aantal jaar achter mekaar hebben gewonnen dat verbaast me niets. Van harte gefeliciteerd en vooral zo doorgaan!”
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.