“Als iets goed voelt, dan moet je dat koesteren en is er geen reden om te switchen, zeker niet als ook de prijs goed is”
Met drie vestigingen – in Gouda, Waddinxveen en Zoetermeer – is Van ’t Hof een vertrouwd merk voor makelaardij én hypotheken in de regio’s Gouwestreek, Haaglanden en Lansingerland. “Wij kunnen mensen van A tot Z ontzorgen, of het nu gaat om de aan- of verkoop van een woning. Daarnaast kunnen we ze helpen met de financiering, want we hebben ook een eigen hypotheekafdeling. Alle kennis onder één dak, of eigenlijk dus drie daken. In deze branche moet je dichtbij je doelgroep zitten, anders kun je onmogelijk alles in het vizier houden en mis je kansen.”
De mentaliteit van een familiebedrijf
In 2025 vierde Van ’t Hof Makelaardij het 65-jarig bestaan. Het is indertijd door familie van de huidige eigenaar Ronald van ’t Hof gestart, maar dat heeft naar zijn zeggen meer te maken met het toeval dat er rijkelijk makelaarsbloed door de diverse familie-aderen stroomt. “Het is dus niet zoals velen denken van vader op zoon overgegaan, maar het voelt wel echt als een familiebedrijf. We hebben heel loyale mensen. Een ingespeeld team met de juiste drive en oog en oor voor de wensen van de mensen die bij ons aankloppen.” Zelf ging Ronald hier zo’n 32 jaar terug aan de slag en hij werd al snel kantoormanager voor een van de drie kantoren. “In die rol was ik 20 jaar geleden ook betrokken bij de selectie van Trends als telefoniepartner. De toenmalige directie ging over de centen, maar wij mochten als kantoormanagers meedenken over wat we precies wilden want het ging om onze business. Meepraten is één, maar er werd gelukkig ook echt naar geluisterd,” zegt hij lachend.
Focus op waar je goed in bent, dan kun je excelleren
Sinds 2021 is Ronald van ’t Hof eigenaar van het makelaarskantoor. “Maar dat betekent niet dat we rigoureus van koers zijn veranderd. Groei is voor ons nooit een doel op zich geweest, consolideren vinden we veel belangrijker. Gewoon heel goed doen waar je goed in bent en kijken of je daar nog verbeterstappen kunt maken, dan heb je een gezonde basis om op verder te bouwen. Daar voelen wij ons goed bij en onze opdrachtgevers ook. We leveren wat we beloven en als er een keer een kleine hick-up is dan lossen we dat naar eer en geweten op. Zo zijn wij gewend te werken en datzelfde doet Trends op hun vakgebied.”
Na de telefonie hebben we ze ook binnengehaald als IT-partner
Voor de telefonie en de dataverbindingen werd dus al 20 jaar terug gekozen voor Trends. “Voor de automatisering hadden we toen nog een ander, relatief klein bedrijf. Dat voldeed jarenlang, maar naarmate de ICT voor ons belangrijker werd en de ontwikkelingen steeds sneller gingen, merkte je dat ze moeite hadden om aan te haken. Wij zijn leverancierstrouw – wij zijn zelf immers ook blij als klanten na jaren weer bij ons binnenstappen omdat we ze in het verleden goed van dienst zijn geweest – maar nu moesten we door. Voor de vastgoedmanagementtak die we toen nog hadden – en die later verzelfstandigd is – was de urgentie nog groter en zij kozen na een terdege marktverkenning voor Trends. Een en een is twee. Op telefoniegebied hadden ze ons nooit teleurgesteld en dus zijn ook wij voor de IT naar Trends overgestapt. Dat waren eerst nog grote servers – on-premise – met een batterij aan dure harde schijven en dat werden er telkens meer. Verder hadden we noodstroomvoorzieningen en lokale back-upunits. Tegenwoordig draait alles in de cloud en wordt de back-up automatisch door Trends geregeld. Die patchkasten zijn nu zo goed als leeg, volgens mij hangen er nog een paar draadjes uit en that’s it. We werken met Microsoft 365 en een support engineer zien we nog maar zelden, want bijna alles wordt op afstand gemanaged.”
Trends gaat niet mee in de gekte van alledag en houdt ook de prijsstelling scherp in de gaten
“Wat ik mooi vind is dat Trends ons proactief informeert over nieuwe ontwikkelingen en ons daar ook flexibel van laat meeprofiteren als het voor ons interessant is. Ze denken echt met ons mee. Niet alles wat nieuw is, moeten we van hen per definitie ook direct in huis halen. Daar geven ze goed advies over. Het is zelfs een paar keer gebeurd dat ze uit eigen beweging met een voorstel kwamen om iets anders te organiseren waardoor het voor ons voordeliger werd en waardoor zij dus minder verdienen. Dat vind ik sterk. Ze zouden ook kunnen denken, laat maar doorlopen, want het werkt en niemand die het waarschijnlijk merkt, maar die eerlijkheid waardeer ik zeer. Eerlijk zaken doen én presteren resulteert in tevreden en loyale klanten. Wat dat betreft zitten we qua normen en waarden op dezelfde lijn. Dan heb je als bedrijf bestaansrecht en kan je jubilea vieren.”
Benieuwd wat Trends ICT voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op.